sobota, 27 kwietnia 2013

Tort czekoladowo-kokosowy

Tort z okazji najważniejszych 2 okazji. Jeden dzień, dwa święta. Zakończenie 4 letniej nauki w technikum to duże wydarzenie. Niesie za sobą wiele emocji, z jednej strony cieszę się, że dałam radę i mogę opuścić szkołę, lecz z drugiej strony będzie mi smutno, że moich przyjaciół i znajomych nie będę już widzieć na co dzień. W końcu widzieliśmy się przez 4 lata prawie codziennie, z niektórymi nawet i 7 lat. Chcąc uczcić ten dzień zorganizowaliśmy sobie klasową imprezę połączoną z 20stymi urodzinami koleżanki, to właśnie drugie najważniejsze wydarzenie tego dnia. W prezencie przygotowałam dla niej tort czekoladowo-kokosowy. Mam nadzieję, że jej się spodoba, a reszcie znajomych posmakuje mój wypiek.

A już za kilka dni matura, mam nadzieję, że szczęście dopisze i wszystko pójdzie po mojej myśli. Korzystając z okazji wszystkim MATURZYSTOM chciałabym życzyć szczęścia i powodzenia na najważniejszym egzaminie w życiu ;) Trzymam kciuki za siebie i Was wszystkich ! Powodzenia ;)

Składniki ( tortownica 30 cm)
Biszkopt:
  • 6 jajek
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 3 łyżki gorzkiego kakao
Masa kokosowa:
  • 200 g wiórek kokosowych
  • 2 budynie śmietankowe
  • 5 szklanek mleka
  • 1 biała czekolada
  • 1/2 kostki masła 
Krem czekoladowy:
  • 150 ml śmietany kremówki 36%
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady
Dekoracja:
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady

Przygotowanie :
  1.  Oddzielić białko od żółtka. Białko ubić na sztywną pianę z dodatkiem szczypty soli, stopniowo dodawać cukier. Następnie dodawać po jednym żółtku i delikatnie mieszać. Dodać mąkę, proszek do pieczenia, kakao i zmiksować. Przełożyć do tortownicy i piec przez ok 25 min w temperaturze 180st C .Ostudzić i przekroić na 2 równe blaty.
2. Masa :  4 szklanki mleka zagotować. W 1 szklance zimnego mleka rozprowadzić 2 budynie, wlać do gotującego się mleka, mieszać i poczekać aż zacznie gęstnieć. Dodać wiórki kokosowe i rozpuszczoną białą czekoladę w kąpieli wodnej. Poczekać do ostygnięcia i zmiksować z masłem.Przełożyć biszkopt masą i złożyć tort.
3. Masa czekoladowa : Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej. Kremówkę ubić na sztywną pianę, gdy czekolada przestygnie zmiksować kremówkę z czekoladą i udekorować tort.
4. Dekoracja: Czekoladę zetrzeć na tarce do warzyw, posypać tort startą czekoladą.




4 komentarze:

  1. Przede wszystkim gratulacje z okazji zakończenia szkoły ;)
    Ciacho wygląda ekstra! :)

    Ściskam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też w tym roku (wczoraj! :D) skończyłam szkołę - tylko liceum, a nie technikum... i zrobiłam tort z tej okazji, u mnie na blogu można go ujrzeć... Też życzę Tobie powodzenia na maturze! Oby nam się wszystko ułożyło! :) Będzie dobrze :D Może w przyszłości uda się otworzyć jakąś cukiernię? :) Pozdrawiam gorąco! gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojeeej, śliczny Twój tort ;) widzę, że podobnie czułaś się opuszczając mury szkoły jako uczennica, lecz gdy pomyślę o miło spędzonych chwilach ze znajomymi i przyjaciółmi to łezka się w oku kręci ;) A co do własnej cukierni, życzę Ci żeby Twoje marzenie się spełniło ;) Mi marzy się własna restauracja, ale hmm.. marzenia ;)
      Pozdrawiam gorąco ;)

      Usuń