czwartek, 28 marca 2013

Grzanki z pesto i mozarellą oraz informacje o produktach SemCo.

Nowa współpraca, nowe możliwości. Od jakiegoś czasu miałam ochotę przygotować pesto, po otrzymaniu paczki od firmy SemCo postanowiłam je przygotować. Do przygotowania pesto użyłam oleju rzepakowego, który może być poddawany wysokim temperaturom.  Na stronie firmy możemy znaleść informacje na temat tego oleju, między innymi:

" Olej rzepakowy jest wyśmienity do surówek, sałatek, majonezów, sosów Winegret i dresingów, zup, mięs, ryb, pieczywa, ziemniaków, kasz itp. Jedna łyżka zabezpiecza dziennie zapotrzebowanie organizmu w NNKT. Olej rzepakowy posiada ca 60 % kwasu linolowego i dzięki temu możemy używać go do krótkiego, jednorazowego smażenia potraw, np. mięs, ryb, naleśników itp."

Chodź pesto wykonałam bez orzechów piniowych, których w moim mieście nie znalazłam, to smak jest świetny, idealny na szybkie śniadanie i dodatek do sałatek. Już niedługo kolejne potrawy z użyciem innych produktów SemCo.

Składniki : 
  • 1 bagietka
  • 1 szklanka świeżej bazylii
  • 1 szklanka rucoli
  • 1 łyżeczka czosnku granulowanego
  • pieprz
  • 1/4 szklanki oleju rzepakowego ( np. tego z SemCo
  • ser mozarella
Przygotowanie :
1. Rucole, bazylie myjemy i blendujemy wraz z olejem i przyprawami na gładką masę.
2. Bagietkę kroimy na grzanki, układamy na blasze. Na każdą grzankę kładziemy pesto i posypujemy serem mozarella. Zapiekamy w piekarniku przez ok 10 minut w 150 st C.



1 komentarz: