poniedziałek, 14 stycznia 2013

Łosoś ze szpinakiem w cieście francuskim i szpinakowym risotto.

Pierwszy przepis na rybę, na moim blogu. Może dlatego, że nigdy nie przepadałam za rybami. Jadłam je jedynie w postaci paluszków rybnych ze sklepu. Wszystkie inne ryby kojarzyły mi się z zapachem wędzonego tuńczyka, którego nie cierpię.  Jednak ostatnio przekonałam się do łososia. Ten przepis łączy w sobie wszystkie produkty, które lubię. Szpinak, ciasto francuskie i na końcu łosoś. Łososia można podawać na ciepło i na zimno, w zależności od okazji i upodobań. Mi najbardziej smakuje na ciepło.


Składniki ( 1 porcja):
1 filet łososia (bez skóry)
6 brykietów mrożonego szpinaku
2 ząbki czosnku
1/2 porcji gotowego ciasta francuskiego
1 woreczek brązowego ryżu
olej do smażenia
1/4 szklanki śmietanki
1 trójkątny serek śmietankowy
pieprz, sól


Przygotowanie :
  1. Na zimny olej wrzucamy obrane ząbki czosnku, czekamy aż się zarumienią (  na małym ogniu!). Gdy czosnek się zarumieni dodajemy zamrożony szpinak, przyprawiamy solą i czekamy aż woda odparuje.
  2. Łososia doprawiamy solą i pieprzem. Przekładamy na środek ciasta francuskiego, na łososia kładziemy połowę szpinaku. Wszystko zawijamy w ciasto francuskie, ciasto przez włożeniem do piekarnika smarujemy odrobiną oleju.
  3. Piekarnik nagrzewamy do 200 st. C i pieczemy przez ok 30 minut na najniższym poziomie w piekarniku.
  4. Gotujemy ryż brązowy wg przepisu na opakowaniu.Na patelnie ze szpinakiem wlewamy śmietankę. Podgrzewamy i dodajemy serek śmietankowy. Gdy serek się rozpuści dodajemy ugotowany ryż i mieszamy wszystko razem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz